ההדלפות מהקבינט: השרה רגב מאשימה: "לבדוק את אמ"ן"

המהדורה המרכזית No Comments on ההדלפות מהקבינט: השרה רגב מאשימה: "לבדוק את אמ"ן"

השרה מירי רגב למימרן ב'מהדורה המרכזית' על ההדלפות מישיבות הקבינט: "באמצע קיבלתי פתק מהדובר שלי שכעת פורסם על הקמת ועדת חקירה למחדל הגדול. לזה לא יכולתי לשתוק, קיבלנו החלטה משותפת שעד סיום הלחימה לא מדברים על מה שהיה"

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התחבורה מירי רגב, שוחחה הערב עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' והגיבה להדלפות בקבינט: "סוגייה חמורה ביותר שעלולה להביא לתוצאה ישירה של פגיעה וסיכון חיי אדם. במסגרת הקבינט מתכנסים הגורמים הכי בכירים כדי לקבל החלטות משמעותיות לביטחון המדינה. ההדלפות היו תמיד וזה מצער מאוד. בעלי אינטרסים כאלה ואחרים מנסים לאיים ולהשתיק"

"לא כל שאלה זו השתלחות. המדליפים מציגים את זה כך כדי להשתיק אותנו אבל זה לא יעזור לאף אחד. לא נחזור ללפני ה-7 באוקטובר"

"בתחילת המלחמה היו הרבה דו"צים ובודאי התקרית הטראגית בה ירו בחטופים, ואותם צריך לחקור. אבל באמצע ישיבת הקבינט קיבלתי פתק מהדובר שלי שכעת פורסם על הקמת ועדת חקירה למחדל הגדול ולזה לא יכולתי לשתוק. קיבלנו החלטה משותפת שעד סיום הלחימה לא מדברים על מה שהיה"

"מפריע לי הקשב של המפקדים. כאשר הייתי דוברת צה"ל הייתי חלק מהתחקיר שלאחר מלחמת לבנון השנייה ואני יודעת שאסור שלמפקדים יהיה צל של ועדת חקירה בעיצומה של לחימה. הצבא חייב לתחקר את ה-7 באוקטובר אבל העיתוי הוא לא טוב, וגם האנשים שמונו לוועדה היו חלק מהקונספציה ולא יכולים לבדוק כאן"

"אני מצפה מהרמטכ"ל שיבוא לקבינט ויאמר מה כלול בכתבי המינוי שנתן לחברי הוועדה. אם הם יחקרו את ניהול המלחמה – אני לא מתערבת. אבל אם הם יחקרו את המחדל הגדול – אני מצפה משר הביטחון להתערב ולהורות על ביטול הוועדה, רק וועדת חקירה ממלכתית תוכל לבדוק מה באמת קרה. אנחנו בכלל לא שאלנו את מערכת הביטחון לגבי המחדל. כלום. פורסמו הרבה דברים בתקשורת ועוד יחקרו את כולם. כרגע כולנו מסכימים שצריך להתמקד רק בלחימה. במיטוט החמאס ושחרור החטופים"

"מהתרשמות שלי – העבודה בקבינטים ובממשלה משותפת ומאוחדת. כולם יחד בחזית ובעורף למען המדינה והאזרחים. תמיד יש חיכוכים אבל בסופו של דבר אנחנו עומדים בכל ההתחייבויות שלנו. לכן הארכנו את מינוי המפכ"ל ונגיד הבנק, אבל זה לא מצדיק להשאיר את נציבת השב"ס שיצאה בגלוי נגד הבוס הישיר שלה"

לסיום, התייחסה רגב לצפון ואמרה כי: "אני מבינה את תושבי הצפון שלא רוצים לחזור לבתיהם למרות הקושי וחוסר התנאים במלונות".

האזינו



0 תגובות